Fockewulf FW190

18. března 2010 v 23:20 | Jiří Kryštof Jarmar |  německá stíhací letadla
Byl to významný stíhací letoun, který používala německá Luftvaffe. Bylo vyrobeno kolem 20 000 kusů. FW 190 někdy nahrazovala nejznámější německé stíhačky bf 109. Mezi první mise FW 190 patřila ta ve Francii. Když Spitfiry kroužily nad zemí, tak zahlédli nový neidentifikovaný letoun. Nevěděli čí je a tak váhali zaútočit. Nakonec se objevili německé znaky a tak spitfiry zaútočili, ale marně. 4 německé Fockewulfy sestřelily všech 5 Spitfirů. První typ Fw 190 byl Fw 190A. Ten ale trpěl nedostatky a poruchami. Otevírala se mu kabina při letu a ze začátku byly problémy s vysunováním podvozku, ale to se později vyřešilo. Druhým typem byl Fw 190 E. Fw 190A měl problémy se stíháním amerických a anglických bombardérů ve velkých výškách a tak se Luftvaffe začala zabývat novým modelem Fw 190. Ing. Tank vymyslel model, který nemá přetlakovou kabinu a má větší výkonost. Může tedy dosahovat větších výšek bez problémů. Tento stroj se jmenoval Fw 190B. Fw 190C byl prototyp FW 190 B. Ing. Tank se mu spolu s firmou Damler-Benz snažil vymyslet nový motor. Tento stroj byl nakonec měně výkoný a tak se zůstalo u starých dobrých 190B. Další letoun Fw 190 E nazývaný také dlouhonosá dora měl delší trup i křídla. Byl mu přiřazen nový motor Jumo 213 A. Byly vyzbrojeny dvěma kulomety a čtyřmi kanny. Dále byly vyvinuty typy Fw 190 F a G byly to bitevní verze, které doprovázeli bombardéry na útoky.

Rozpětí: 10,5 m
Délka: 9 m
Výška: 4 m
Hmotnost prázdného stroje: 3050 kg
Maximální rychlost u země: 545 km/h
Maximální rychlost ve výšce: 645 km/h ve výšce 5500
Maximální rychlost ve střemhlavém letu: přes 950 km/h
Dostup: bojový: 9900 m, maximální: 10 600 m
Dolet: 800 km

 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 O.D. O.D. | 26. dubna 2011 v 13:59 | Reagovat

Ta kabina se mu zavírala ne otevírala proč by tam jinak asi dávali rozbušku k odhození. Přečti si třeba tohle: A more dangerous surprise was with the emergency ejection of the rear cockpit canopy, especially during flights with speeds over 250 km/hr, that was caused by airflow pressing the canopy to the fuselage. This problem was solved by addition of a small powder charge used for firing of canopy. Je to z http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/11/stuff_eng_fw190_01.htm. Dál nebyla dlouhonosá Dora verze E ale verze D. Na jiného teď nevidím a jinak je to dobrý článek.

2 O.D. O.D. | 26. dubna 2011 v 14:18 | Reagovat

Pardon, ale ještě jsem si všimnul pár chyb. Většina problémů co byla u verze A-0 např. ten překryt kokpitu se spravila už u verze A-1. Celá ta část o verzích by se podle mě měla přepracovat. FW-190 nebyla ani jako prototyp: The "FW-190E" was to be a specialized reconnaissance variant, but modifications of FW-190As proved adequate for this role, and the FW-190E never even reached the prototype stage. I ostatní údaje o verzích by chtěly zkontrolovat. A taky by chtělo napsat, že technické údaje jsou pro FW-190 A-8. Děkuju za článek a doufám, že zde už brzo budou bezchybné články.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama